Kaart

Singapore Airlines

Singapore Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van Singapore en werd opgericht in 1947. De luchtvaartmaatschappij heeft Singapore Changi Airport als thuisbasis en voert vanaf daar en vluchten uit naar ruim 64 bestemmingen in 32 landen op 5 continenten. Singapore Airlines heeft drie dochtermaatschappijen, te weten SilkAir, welke zich vooral concentreert op regionale vluchten, en de prijsvechters Scoot en Tigerair. De Aziatische maatschappij is lid van de luchtvaartalliantie Star Alliance, waartoe onder meer ook Lufthansa en Brussels Airlines behoren.

 

De informatie op deze pagina is gebaseerd op gegevens van 31 mei 2017 en is onderhevig aan verandering.

Waarom vliegen mer Singapore Airlines

Singapore Airlines Check in

Bij Singapore Airlines kun je zowel online, via je smartphone als op de luchthaven inchecken. Online of via je mobiele telefoon inchecken kan meestal vanaf 48 uur tot 90 minuten voordat je vliegtuig gepland staat te vertrekken. Je kunt dan zelf je stoel kiezen en je instapkaart afdrukken of op je mobiele telefoon laden. Je bagage kun je vervolgens op de luchthaven afgeven bij een bagage afgiftepunt van Singapore Airlines. Wil je liever in op de luchthaven inchecken, dan kan dit bij een incheckbalie van Singapore Airlines. Op de luchthavens Singapore Changi Airport, London Heathrow Airport, Copenhagen Kastrup Airport, Amsterdam Schiphol Airport , Los Angeles Tom Bradley International Airport, San Francisco International Airport, Paris Charles de Gaulle Airport en Tokyo Narita Airport zijn ook self service kiosks te vinden. Op het vliegveld inchecken kan vaak vanaf 48 uur tot 40 minuten voordat je vliegtuig gepland staat te vertrekken. Raadpleeg de website van Singapore Airlines als je precies wilt weten vanaf hoe laat en tot wanneer je bij jouw vlucht kunt inchecken.

Singapore Airlines Bagage

De hoeveelheid handbagage die je mag meenemen hangt bij Singapore Airlines af van de klasse waarin je vliegt. Heb je een ticket in de Economy of Premium Economy Class geboekt, dan mag je 1 stuk handbagage meenemen waarvan de som van de afmetingen (l x b x h) niet groter is dan 115cm. Daarnaast mag je één persoonlijk item meenemen, zoals bijvoorbeeld een laptop, jas, fotocamera of babytas. In de overige klassen mag je 2 stuks handbagage meenemen, plus een persoonlijk item. Voor ruimbagage geldt dat passagiers in de Economy Class maximaal 30 kilo mogen inchecken, passagiers in de Business Class maximaal 40 kilo en passagiers in de First Class en Suites maximaal 50 kilo. Let er wel op dat elk stuk bagage maximaal 32 kilo mag wegen en niet groter dan 200 x 75 x 80 cm mogen zijn. Voor vluchten van en naar de Verenigde Staten geldt het stuksconcept, wat betekent dat reizigers in de Economy en Premium Economy Class maximaal 2 stuks bagage van 23 kilo elk mogen inchecken, en passagiers in de Businessclass, First Class en Suites  maximaal 2 stuks bagage die elk 32 kilo wegen. Wil je precies weten hoeveel bagage je voor jouw reis mee mag nemen, check dan de website van Singapore Airlines. Vind hier meer informatie over ruim- en handbagage Singapore Airlines

Stoel reserveren Singapore Airlines

Bij Singapore Airlines kun je tijdens het boeken van je ticket of op elk moment daarna een stoel reserveren, de kosten daarvoor zijn afhankelijk van je bestemming. De hoeveelheid beenruimte die je hebt is bij Singapore Airlines in de Economy Class altijd rond de 81 cm, en de stoelbreedte ligt meestal tussen de 43 en 50 cm, afhankelijk van het toesteltype. In de Premium Economy zit je iets royaler en heb je ca. 96 cm beenruimte, en in de Business Class en First Class kun je letterlijk horizontaal.

Boekingskosten Singapore Airlines

Als je bij Singapore Airlines online een vliegticket gaat kopen hoef je geen boekingskosten te betalen. Boek je je ticket telefonisch of bij een ticketbalie van Singapore Airlines dan betaal je tussen de $25 en $75 boekingskosten. Voor ticketwijzigingen worden altijd kosten in rekening gebracht.

Service aan boord

Op alle vluchten van Singapore Airlines worden gratis drankjes en snacks geserveerd en bij langere vluchten ook warme maaltijden, waarbij je meestal kunt kiezen uit verschillende keukens waarvan de maaltijden zijn ontworpen door acht verschillende internationale topkoks. Ook over de wijn aan boord is zorgvuldig nagedacht, deze zijn geselecteerd door drie wijnexperts waaronder de beroemde Oz Clarke. Vlieg je in de Business Class, First Class of Suite dan kun je voor je vlucht een maaltijd reserveren via Book the Cook. Daarnaast kun je op intercontinentale vluchten in alle vliegklassen genieten van een uitgebreid entertainment programma genaamd KrisWorld, met onder meer films, televisieseries en spelletjes, dat via je persoonlijke televisiescherm te bedienen is. Op alle Airbus A380, A350 en Boeing 777-300ER toestellen heb je bovendien tegen betaling de beschikking over wifi. De tarieven voor wifi aan boord zijn afhankelijk van je bestemming.

Punctualiteit

De punctualiteit van Singapore Airlines is goed te noemen. Van maart 2016 tot april 2017 bedroeg het punctualiteitspercentage van de maatschappij volgens het statistisch bureau OAG 84,41%. Singapore Airlines was in 2016 de meest punctuele luchtvaartmaatschappij op de route van Londen naar Singapore. Vertragingen duurder gemiddeld 12 minuten en 8 van de 10 vluchten arriveerden binnen 15 minuten van de geplande aankomsttijd.

Singapore Airlines

4,5/5
Gebaseerd op 9087 reviews

We beoordelen reisaanbieders op gebruikersfeedback over: prijsstabiliteit, tarieven, klantenservice, en het gebruiksgemak van de website van de reisaanbieder.

Meer informatie

De prijzen die op deze pagina worden weergegeven zijn geschatte laagste prijzen gevonden in de afgelopen 45 dagen.