Nieuws Prijsalarm: Meest Gestelde Vragen

Alle artikelen

Prijsalarm: Meest Gestelde Vragen

Skyscanner heeft een aantal functies die de zoektocht naar goedkope vliegtickets nog gemakkelijker maken. Eén van deze functies is het Skyscanner Prijsalarm. Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over ons Prijsalarm.

1. Waarom zou ik een Prijsalarm instellen?

Vliegticketprijzen veranderen continu. Door je aan te melden voor een Prijsalarm krijg je een e-mail wanneer de prijs van de door jouw gekozen vliegtickets verandert (stijgt of daalt). Hierdoor kun je de juiste beslissing nemen met betrekking tot wanneer te boeken en vind je gemakkelijk de beste deal! Het Skyscanner Prijsalarm is uiteraard helemaal gratis en je kunt het gemakkelijk weer stopzetten.

2. Hoe meld ik me aan voor een Prijsalarm?

Om een Prijsalarm in te kunnen stellen, dien je eerst een zoekopdracht uit te voeren. Zoek bijvoorbeeld naar vliegtickets van Amsterdam naar London. Vervolgens klik je op ‘Zoeken’ en het scherm met zoekresultaten verschijnt. In dit scherm vind je rechts het icoontje voor ‘Prijsalarm’ (zie hieronder).

Klik op de bel om een prijsalarm aan te maken.

2. Account maken

Wanneer je op de ‘Prijsalarm’ knop klikt en je bent al ingelogd op je Skyscanner account, wordt het prijsalarm automatisch aangemaakt. Mocht je nog geen Skyscanner account hebben dan kun je dat nu doen. Meldt je aan door je Google of Facebook account te linken of door je emailadres in te vullen. De Prijsalarm-updates worden naar dit e-mailadres gestuurd.

3. Hoe ontvang ik een Prijsalarm

Wanneer de prijs van de route omhoog of omlaag gaat zul je een email ontvangen waarin staat hoeveel de prijs omhoog of omlaag is gegaan. Ook voegen we tips toe in deze email of het een goedkope of dure prijs is voor deze tickets.

4. Hoe stop ik een Prijsalarm?

Er zijn twee manieren om een Prijsalarm te stoppen.

  1. In de Prijsalarm e-mail vind je per prijsalarm de optie om het alarm uit te zetten, via het belletje met de streep erdoor. Dit opent een link waar je het alarm dan definitief uitzet. 
  2. Je kunt ook via je profiel op Skyscanner de prijsalarmen stopzetten.Log in op je account en verwijder je prijsalarmen makkelijk via de kruisjes rechtsboven.

4. Kan ik ook filters instellen in mijn Prijsalarm?

Op dit moment kun je de volgende filters instellen in je Prijsalarm:

  1. Vertrek- en aankomstbestemming
  2. Reisdatum
  3. Aantal passagiers
  4. Reisklasse
  5. Of je alleen directe vluchten wilt zien (een reis zonder overstappen)

We werken hard aan het toevoegen van andere filters zoals vertrektijden en reisduur. We hopen dit in de nabije toekomst mogelijk te kunnen maken.

5. Kan ik ook een Prijsalarm instellen voor een reis met meerdere bestemmingen?

Deze functie is helaas nog niet beschikbaar, maar er wordt aan gewerkt.

6. Hoe verander ik mijn e-mailadres?

Je e-mailadres wijzigen is heel gemakkelijk, volg deze 3 stappen:

Waar je ook bent op onze website, in de rechterbovenhoek vind je de knop die naar je account leidt. Op de app vind je dit onder ‘profiel’.

Onder het kopje Account kun je je gegevens makkelijk wijzigen.

7. Hoe komt het dat de prijs in een Prijsalarm soms afwijkt van de prijs op de website?

De Prijsalarm e-mails zijn bedoeld als leidraad, en zijn gebaseerd op een momentopname van een willekeurig moment op de dag. Beschikbaarheid van vluchten is daarentegen live en kan heel snel veranderen afhankelijk van de vraag en het prijsbeleid van luchtvaartmaatschappijen of ticketwebsites.

Soms kan dit betekenen dat een vlucht waarvoor je een Prijsalarm had ingesteld niet langer beschikbaar is voor de prijs in de e-mail, of helemaal niet meer beschikbaar is. De kans hierop is groter wanneer er enige tijd tussen het ontvangen van de e-mail en het aanklikken van de link zit, maar kan soms zelfs binnen minuten of seconden gebeuren na verzending van de e-mail. We hopen dat er in de meerderheid van de gevallen geen groot verschil is, en dat de functie hoe dan ook nuttig is voor het vinden van de beste prijzen voor de door jouw gekozen route.

Het kan zijn dat een technisch probleem leidt tot een foute prijs. Indien je denkt dat dit het geval is ontvangen we graag meer details van je zoekopdracht (datums, vliegvelden, vluchttijden, aantal passagiers, luchtvaartmaatschappij en ticketwebsite (indien van toepassing). We kunnen het probleem dan verder onderzoeken.

Heb je nog meer vragen over het prijsalarm of iets anders Skyscanner gerelateerds? Stel ze dan gerust aan onze klantenservice, we proberen je altijd zo snel mogelijk verder te helpen!

Skyscanner is de wereldwijde reiszoekmachine die jou helpt besparen op vliegtickets, hotel deals en autohuur. Download ook onze handige app.

Kaart

Klaar om naar vliegtickets te zoeken?

Vliegtickets IstanbulVliegtickets Curaçao Vliegtickets Nador
Amsterdam – IbizaVliegtickets ColomboVliegtickets Valencia
Vliegtickets MiamiVliegtickets PortoVliegtickets Cairo