Nieuws Vragen van reizigers: Beheert Skyscanner mijn boeking en vluchtgegevens?

Alle artikelen

Vragen van reizigers: Beheert Skyscanner mijn boeking en vluchtgegevens?

Kom te weten: - Wie jouw reisgegevens bewaart - Of Skyscanner jouw boeking en betaalgegevens bewaart - Met wie je contact op moet nemen als je geen boekingsbevestiging hebt ontvangen - Hoe je een vlucht of je reisplannen kunt wijzigingen - Wat je moet doen als je vlucht geannuleerd is

Als ik een vlucht boek via Skyscanner wie heeft dan mijn reisschema en boekinggegevens?

Als reiszoekmachine, helpen we je bij het vinden van de beste vluchten, maar we boeken geen vluchten en voeren ook geen betalingen uit. In plaats daarvan sturen we je door naar de door jouw gekozen partnerwebsite, zoals een luchtvaartmaatschappij of reisagent. Bij hen kun je direct je boeking afmaken. We beschikken dan ook niet over je vlucht- of betaalgegevens, die heeft de organisatie waar je geboekt hebt. Bij vragen over je boeking kun je dan ook bij hen terecht, maar natuurlijk proberen ook wij je van dienst te zijn als je hulp nodig hebt. Wij hebben een klantenservice die je graag helpt met vragen en problemen.

Skyscanner heeft geen toegang tot je boeking of betaalgegevens.

Skyscanner does not have access to your booking information or confirmation

Bewaart Skyscanner mijn vlucht- of betaalgegevens?

Nee. We verwijzen je alleen door naar de juiste luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie. Skyscanner heeft nooit toegang tot je persoonlijke reisgegevens en kan deze dus ook niet bewaren.

Wat moet ik doen als ik geen bevestiging van mijn boeking ontvang?

Geen paniek! Houd in gedachten dat, ondanks dat de meeste luchtvaartmaatschappijen of ticketwebsites je meteen de vliegtickets mailen, sommige reisorganisaties er wat langer over kunnen doen. Voordat je dus meteen een e-mail schrijft of je telefoon pakt om de klantenservice te bellen, check eerst even of de tickets niet in je junkmail terecht zijn gekomen. Als je niet zeker weet bij welke organisatie je geboekt hebt, controleer dan je (online) bankafschriften, waar de naam van de reisorganistie op vermeld staat. Als je nog steeds niks ontvangen hebt, neem dan contact op met de luchtvaartmaatschappij of de ticketwebsite. Mocht dit moeizaam verlopen, dan kun je altijd contact met ons opnemen. We kunnen echter geen tickets of boekingsbevestiging toesturen, omdat we niet bij het boekingsproces betrokken zijn, maar we kunnen je wel helpen om in contact te treden met de ticketmaatschappij of luchtvaartmaatschappij.

Hoe kan ik mijn boekinggegevens wijzigen?

We raden je aan om contact op te nemen met de reisorganisatie waar je de boeking gedaan hebt. Skyscanner kan geen reizen wijzigen of annuleren.

Wat gebeurt er als mijn vlucht geannuleerd is?

Het kan gebeuren dat een vlucht geannuleerd wordt door een reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij. In dat geval geeft de betrokken organisatie je de optie om een nieuwe vlucht te boeken of je geld te retourneren.

Skyscanner is een zoekmachine en geen boekingservice en heeft daarom geen controle over geannuleerde vluchten.

We raden je aan om contact op te nemen met de reisorganisatie waar je de boeking gedaan hebt. Mocht dit moeizaam verlopen, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Mogelijk kunnen we je niet van dienst zijn omdat we geen boekingen uitvoeren, maar we doen uiteraard ons uiterste best om je te helpen doormiddel van de reisorganisaties te contacteren.

Heb je meer vragen over Skyscanner of een van onze andere diensten? Check deze artikelen:

Skyscanner tips & tools: zoeken op ‘Overal’

last minute vliegtickets: de Skyscanner gids voor de beste deal

Skyscanner is de wereldwijde reiszoekmachine die jou helpt besparen op vliegtickets, hotels en autohuur.