Is het je opgevallen dat we er anders uitzien? Een nieuw logo. Een nieuw lettertype. Een nieuw kleurpalet.
Onze belofte blijft wel gewoon hetzelfde, onze reizigers zullen altijd op de eerste plaats komen want dat is de kern van ons bedrijf.
Deze kernboodschap wordt vertegenwoordigd door ons nieuwe merk, dat ook onze missie laat zien om koplopers in de wereldwijde transformatie naar modern en duurzaam reizen te zijn.
Door de juiste stappen te zetten. Door dingen niet moeilijker te maken dan ze zijn. Jouw verwachtingen te boven te gaan. Jou te helpen bij het nemen van de allerbeste reisbeslissingen. Verder kijken dan hoe we vandaag de dag denken over reizen, plannen en boeken.
De juiste stappen zetten betekent ook zorgzaam zijn en verzekeren dat we allemaal plezier aan onze planeet kunnen beleven, ook de toekomstige generaties. (De eerste stap hebben we al gezet door je opties voor duurzame reisbeslissingen te geven, en dat is slechts het begin!)
Wij geloven dat reizen de kracht heeft ons te veranderen. En wij hebben de kracht om reizen te veranderen.
Sluit je bij ons aan voor de volgende fase van onze reis.
Alles wat je moet weten over Skyscanner
Deze woorden vormen het fundament van ons merk. Van nu af aan zul je ze voelen in ons ontwerp en in alles wat we zeggen en doen.
Laten we beginnen met ons nieuwe logo. Zie het als een visuele aanduiding van waar wij voor staan. Het begint met een zonsopgang, dit drukt het positieve effect uit dat wij op de reiswereld willen hebben. Er worden ook vier elementen gecombineerd die de missie van ons merk weergeven: optimisme, duurzaamheid, ideeën en bestemmingen, en hoe we deze naar jou toe brengen.
We hebben een nieuw kleurpalet uitgezocht dat dit vrolijke, moedige gevoel tot uitdrukking brengt en geïnspireerd is door alles wat de planeet ons biedt. Sky Blue (hemelsblauw) is de stoere hoofdkleur voor ons palet, het staat voor duidelijkheid en optimisme.
Ons ondersteunend palet zit boordevol warme tinten met rijke kleurschakeringen die je overal kunt vinden, zowel in drukke steden als in ongerepte natuurlandschappen. De combinatie van deze twee paletten viert de pracht van onze wereld en is een blijvende herinnering om hem te beschermen, we verdienen immers allemaal de kans om hem te verkennen.
De krachtige, levendige hemel die overal ter wereld te zien is.
De stad Monte Verde in het bergachtige Costa Rica staat bekend om biodiverse nevelwouden die hoog in de wolken groeien.
Glencoe is een dorpje in de Schotse Hooglanden waar je prachtige groene landschappen en gebergtes kunt zien.
Het Sagano bamboebos in Kyoto, Japan, is een gigantische tuin die je in de westerse buitenwijken van de stad kunt vinden.
Bezoek de beroemde, kleurrijke bloemenmarkten in Calcutta, de hoofdstad van de Indiase deelstaat West-Bengalen.
In Oost-Marokko kun je Erfoud vinden, een belangrijke oase in de regio Drâa-Tafilalet in de Saharawoestijn.
Pagan is een oeroude stad in het midden van Myanmar met een sierlijk gedecoreerde tempel en gouden zonsopgangen.
La Tomatina is het jaarlijkse festival voor (je raad het al) tomaten gooien. Meedoen kun je in Buñol, een plaats in de Spaanse provincie Valencia.
Petra is een historische stad in het zuiden van Jordanië waar je een tempel kunt zien die volledig uit zandstenen rots uitgehouwen is.
Nara ligt in het zuiden van het Japanse eiland Honshu, dit is dé plaats om de jaarlijkse kersenbloesem te bewonderen.
Heb je altijd al het noorderlicht willen zien? Ga naar Abisko, een klein Zweeds dorpje dat erom bekend staat een van de beste te plekken te zijn om het Noorderlicht te zien.
Valensole ligt in de Alpes-de-Haute-Provence in Frankrijk, hier kun je lekker wandelen door weelderige velden vol lavendel.
In het Ashikaga-bloemenpark in Tochigi, Japan, kun je tussen zo‘n 350 blauweregens lopen.
Red Beach (het rode strand) in Panjin, China, staat bekend om het dieprode moerasgebied met planten uit de Amarantenfamilie.
Lake Hillier is een zoutmeer in West-Australië dat bekend staat om zijn felroze kleur.
Heb je altijd al je tenen in echt roze zand willen begraven? Ga naar Pink Beach op Harbour Island in de Bahama’s om je droom te vervullen.
Ook is er nieuwe typografie (met de naam 'Relative', als dat je dat graag wilt weten). Duidelijk en recht door zee, zo benaderen we eigenlijk alles wat we ondernemen.
Book
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Medium
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Bold
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Black
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Met fotografie kunnen we je informeren én inspireren. We nemen je op een visuele reis naar ver-weg-locaties en we laten je echte mensen en plaatsen zien. Op deze manier kunnen we met slechts één krachtige afbeelding hele complexe ideeën uitdrukken.
We zijn behoorlijk trots op onze nieuwe stijl en ook op ons waanzinnige illustratieteam! We laten altijd lange, indrukwekkende schaduwen zien die aantonen waar de lichtbron is. Dit is verbonden met ons nieuwe logo waarin de zon centraal staat.
Iconen hebben een cruciale rol in ons merk. Ze voeren mensen door de vele lagen van informatie die op onze website en in de app te vinden zijn, zodat je snel kunt vinden wat je wilt.