Het Skyscanner-verhaal

Verder gaan

Wij hebben als missie om te veranderen hoe de wereld reist.

Volg onze reis

Perskantoor

Contactgegevens vinden voor mediavragen.

Neem contact op

Bedrijfsblog

Blijf op de hoogte van persberichten en het laatste nieuws.

Lees het laatste nieuws

Ons merk

Verkrijg toegang tot onze fotografie, productfoto‘s en logo‘s

Neem een kijkje

Ons verhaal tot nu toe

2003

Het bedrijf werd in 2001 geregistreerd en medeoprichter Gareth Williams brengt Skyscanner nu vanuit zijn logeerkamer officieel op de markt. Het jaar daarop wordt ons eerste kantoor in Edinburgh geopend.

2007

We zijn dankbaar voor het ontvangen van 1,5 miljoen Britse pond, een Series A ondersteuning die verstrekt wordt door Scottish Equity Partners. In 2008 komt daar £1 miljoen bij.

2008

Het is de eerste keer dat onze website op één dag door een miljoen gebruikers bezocht wordt.

2009

De website wordt wereldwijd in 30 talen beschikbaar gemaakt.

2011

In Azië groeit ons bedrijf gestaag en we openen een kantoor in Singapore. In het VK verwerven we de start-up Zoombu. Ondertussen wordt de Skyscanner-app op de markt gebracht.

2013

Sequoia Capital investeert in Skyscanner en in hetzelfde jaar besluiten we verder te gaan dan alleen vluchten. We nemen Fogg over, het Spaanse vergelijkingsbedrijf voor hotels, en incorporeren autoverhuur in de app. Ook openen we een kantoor in Miami.

2014

Dit jaar concentreren we ons geheel op mobiel. We verwerven Distinction, een app-ontwikkelingsbedrijf dat in Budapest gevestigd is, en we integreren de hotel zoekfunctie in de app. Met behulp van ons nieuwe B2B-platform beginnen we gegevensinzichten aan de reisindustrie te leveren. Ook verwerven we Youbibi, een Chinese website voor reisvergelijking.

2015

We openen een nieuwe vestiging in Londen en we gaan een frisse uitdaging aan in Azië door een samenwerking met Yahoo!. Japan Daarbij worden we het eerste wereldwijde reisbureau met een metazoekfunctie waarmee luchtvaartmaatschappijen directe boekingen kunnen aannemen via een derde partij (met behulp van New Distribution Capabilities).

2016

Het jaar wordt ingeluid met vijf nieuwe partners die gezamenlijk £ 128 miljoen investeren ter ondersteuning en versnelling van onze groei. Het jaar eindigt met de overname van Skyscanner door Ctrip (nu: Trip.com Group) in een deal met een waarde van £ 1,4 miljard. Dat is de grootste overname in reistechnologie (travel tech) die ooit in Europa heeft plaatsgevonden.

2017

Door de verwerving van Twizoo, het platform voor sociale inhoud, weten we onze recensies en aanbevelingen krachtiger te maken.

2018

Gareth wordt tot voorzitter benoemd en concentreert zich op de langetermijnvisie van Skyscanner. Bryan Dove, onze Chief Technology Officer, overneemt zijn voormalige rol als CEO.

2019

We introduceren het eco-label dat reizigers helpt bij het boeken van vluchten met een lagere CO2-uitstoot. Deze stap is deel van onze missie om koplopers in de wereldwijde transformatie naar modern en duurzaam reizen te zijn. Inmiddels wordt Skyscanner per maand door meer dan 100 miljoen mensen gebruikt.

Een nieuw jasje en een gedurfde visie

Wij geloven dat reizen de kracht heeft ons te veranderen En wij hebben de kracht om reizen te veranderen

Neem een kijkje