Kaart

Sky Airline

Sky Airline is na LATAM Airlines de grootste luchtvaartmaatschappij van Chili en heeft Comodoro Arturo Merino Benítez International Airport in de hoofdstad Santiago de Chile als thuisbasis. De Chileense luchtvaartmaatschappij, die opgericht werd in 2001, beschouwt zichzelf als een semi-budgetmaatschappij en vliegt naar ruim 18 bestemmingen binnen Chili en naar Argentinië, Brazilië, Peru en Uruguay. Daarnaast voert de maatschappij chartervluchten uit binnen Chili en de rest van Zuid-Amerika. Sky Airline is niet aangesloten bij een luchtvaartalliantie en heeft ook geen codeshare agreements met andere maatschappijen. Wel heeft de luchtvaartmaatschappij een eigen frequent flyer programma, genaamd Sky Plus. In 2014, 2015 en 2016 werd Sky Airline door Skytrax uitgeroepen tot “Best Regional Airline in South America”. Daarnaast was Sky Airline volgens statistisch bureau OAG de meest punctuele luchtvaartmaatschappij ter wereld van 2016.

 

De informatie op deze pagina is gebaseerd op gegevens van 30 juni 2018 en is onderhevig aan verandering.

Informatie Sky Airline vluchten

Inchecken Sky Airline

Bij Sky Airline kun je zowel online als bij een incheckbalie op de luchthaven inchecken. Online inchecken kan bij de meeste vluchten al vanaf 48 uur tot 1 uur voor de officiële vertrektijd van je vliegtuig. Zodra je online ingecheckt hebt kun je je instapkaart uitprinten, waarna je naar de luchthaven kunt gaan om je eventuele ruimbagage af te geven bij een bagage afgiftepunt van Sky Airline. Lukt het niet om je instapkaart uit te printen, dan dien je uiterlijk 3 uur (internationale vluchten) of 2 uur (binnenlandse vluchten) voordat je vliegtuig gepland staat te vertrekken te melden bij de incheckbalie van Sky Airline, het grondpersoneel zal dan een instapkaart verstrekken. Check je liever in op de luchthaven of heb je online ingecheckt en ruimbagage bij je, dan dien je je uiterlijk 3 uur (internationale vluchten) of 2 uur (binnenlandse vluchten) voordat je vliegtuig gepland staat te vertrekken te melden bij de incheckbalie van Sky Airline. Heb je alleen handbagage bij je, dan dien je uiterlijk 1 uur voor vertrek bij de gate te zijn.

Bagage Sky Airline

Als je met Sky Airline gaat vliegen mag je 1 stuk handbagage gratis aan boord meenemen dat maximaal 20 kilo weegt en een maximale omtrek heeft van 35 x 25 x 55 cm. Naast deze handbagage mag je nog maximaal 1 persoonlijk item bij je dragen met een maximale omtrek van 35 x 30 x 15 cm, zoals een handtasje, kleine laptoptas of camera. Hoeveel ruimbagage je gratis mag inchecken hangt af van je ticketklasse. Heb je een Light Fare ticket gekocht, dan mag je alleen handbagage gratis meenemen en dien je voor ruimbagage bij te betalen. Vlieg je met een Plus Fare ticket, dan mag je maximaal 1 stuk ruimbagage gratis inchecken. Elk stuk ruimbagage dat je al dan niet tegen betaling incheckt mag niet meer mag wegen dan 23 kilo en mag een maximale omtrek (l x b x h) hebben van 158 cm. Voor stukken ruimbagage die zwaarder zijn wordt altijd overbagage in rekening gebracht en bagage die zwaarder is dan 45 kilo (binnenlandse vluchten en vluchten van / naar Lima) of 32 kilo (overige vluchten) wordt niet geaccepteerd. Wil je meer informatie over de bagagevrijstellingen en overbagagetarieven van Sky Airline, raadpleeg dan hun website.

Stoelen reserveren Sky Airline en service aan boord

Voor het reserveren van een stoel dien je bij Sky Airline altijd te betalen. Een stoelreservering kun je maken tijdens het boekingsproces, of op elk moment daarna als je inlogt op de website van Sky Airline. De kosten van een stoelreservering hangen bij Sky Airline af van het type stoel dat je wenst (stoelen met meer beenruimte of vooraan in het vliegtuig zijn duurder dan standaard stoelen). Sky Airline biedt voor gereserveerde stoelen een Seat Guarantee, wat inhoudt dat je gegarandeerd het type stoel dat je hebt gereserveerd krijgt toegewezen. Mocht je stoel onverhoopt toch niet beschikbaar zijn, bijvoorbeeld als gevolg van een defect, dan krijg je een voucher zodat je bij je eerstvolgende vlucht alsnog de stoel van jouw keuze krijgt toegewezen. Reserveer je geen stoel, dan wordt er gratis een stoel aan je toegewezen. Als je vooraf geen stoel reserveert loop je wel het risico dat jouw favoriete stoel niet meer beschikbaar is of dat je niet naast je reisgezelschap komt te zitten. De automatische toewijzing van stoelen is vanwege veiligheidsoverwegingen niet van toepassing op passagiers die met minderjarige kinderen reizen.

 

Aan boord van alle Sky Airline vluchten dien je voor alle drankjes, hapjes en snacks te betalen. Het Sky Airline menu bestaat uit onder meer frisdranken, alcoholische dranken, versnaperingen en broodjes. Uiteraard mag je zelf eten mee aan boord nemen, maar het meenemen van alcoholische dranken is niet toegestaan. Achteraan in het menu dat in je stoelzak te vinden is staan ook diverse cadeauartikelen die je aan boord kunt kopen. In elke stoelzak bevindt zich bovendien het boordmagazine van Sky Airline, dat vol interessante en nuttige (reis)informatie staat. Sky Airline biedt aan boord van hun vluchten geen inflight entertainmentprogramma.

Reserveringskosten en Sky Airline vliegtickets wijzigen / annuleren

Sky Airline brengt geen boekingskosten in rekening als je via hun website vliegtickets boekt. Wel dien je afhankelijk van je tickettype te betalen voor ticketwijzigingen en –annuleringen. Bij online boekingen kun je betalen met alle meest gangbare creditcards (Visa, Mastercard, American Express, Diners Club).

 

Als je je Sky Airline vliegtickets wilt wijzigen dan dien je daar meestal een toeslag voor te betalen, behalve als je een ticket in het Plus Fare tarief hebt gekocht. Daarnaast dien je in alle gevallen het prijsverschil bij te betalen, mocht je nieuwe vliegticket duurder uitvallen. Er worden nooit restituties betaald als je je vliegticket annuleert, maar je kunt wel een verzoek indienen om de betaalde luchthavenbelastingen terug te krijgen.

Populairste Sky Airline bestemmingen

De populairste bestemmingen vanaf Comodoro Arturo Merino Benítez International Airport in Santiago de Chile zijn:

Argentinië

Brazilië

Peru

Uruguay

Punctualiteit Sky Airline vluchten

De punctualiteit van Sky Airline is uitmuntend. Volgens statistisch bureau OAG bedroeg het punctualiteitspercentage van Sky Airline in 2016 gemiddeld 91,13%, wat betekent dat Sky Airline daarmee de meest punctuele luchtvaartmaatschappij ter wereld was.

Sky Airline

3,5/5
Gebaseerd op 1519 reviews

We beoordelen reisaanbieders op gebruikersfeedback over: prijsstabiliteit, tarieven, klantenservice, en het gebruiksgemak van de website van de reisaanbieder.

Meer informatie

De prijzen die op deze pagina worden weergegeven zijn geschatte laagste prijzen gevonden in de afgelopen 45 dagen.